The company's press release also laid out the details of the rocket booster landing. The rocket's physical design first helped it to glide back toward the launch pad. Closer to the ground, the vehicle's eight "drag brakes" reduced its terminal speed to 387 mph (622 km/h). Additional fins on the outside of the vehicle "steered it through 119-mph [192 km/h] high-altitude crosswinds to a location precisely aligned with and 5,000 feet [1,500 meters] above the landing pad," the release stated.
Finally, the BE-3 engine re-ignited "to slow the booster as the landing gear deployed and the vehicle descended the last 100 feet [30 m] at 4.4 mph [7.1 km/h] to touch down on the pad."
пресс релиз компании сообщает: первым делом (после подъёма на макс. высоту), траектория ракеты корректируется по направлению к посадочной площадке. Ближе к Земле, восемь аэродинамических тормозов сбрасывают скорость спуска до 622км/ч, доп. перья обеспечивают управляемость при прохождение высотных ветров (их скорость примерно 192км/ч). Таким образом аппарат достигает 1500м над посадочной площадкой. Дальше включается двигатель, Бе-3, и окончательно роняет скорость до посадочной -- последние 30м идут на 7,1км/ч.
http://www.space.com/31202-blue-origin-historic-private-rocket-landing.html