Гугл перевод.By 2015, the Missile Defense Agency had started efforts to deploy a laser on a high-altitude UAV. Rather than a manned jetliner containing toxic chemicals flying at 40,000 feet (12 km), firing a megawatt laser from a range of "tens of kilometers" at a boost-phase missile, the new concept envisioned an unmanned aircraft carrying an electric laser flying at 65,000 feet (20 km), firing the same power level at targets potentially up to "hundreds of kilometers" away for survivability against air defenses. While the ABL's laser required 55 kg (121 lb) to generate one kW, the MDA wanted to reduce that to 2–5 kg (4.4–11.0 lb) per kW, totaling 5,000 lb (2,300 kg) for a megawatt. Unlike the ABL, which required its crew to rest and chemical fuel to be reloaded, an electric laser would need only power generating from fuel to fire, so a UAV with in-flight refueling could have near-inexhaustible endurance and armament. A "low-power demonstrator" has been planned to fly sometime in or around 2021.[26]
К 2015 году Агентство по противоракетной обороне начала усилия по развертыванию лазер на высотном БЛА. Вместо того, чтобы пилотируемого реактивного самолета, содержащего токсичные химические вещества, летящие на 40000 футов (12 км), выпустив мегаватта лазер из диапазона "десятков километров" на форсирование фазы ракеты, новая концепция предусматривала беспилотные летательные аппараты, несущий электрический лазер, летящих на 65000 футов (20 км), выпустив один и тот же уровень мощности, на цели, потенциально до "сотни километров" далеко за живучесть против ПВО. В то время как лазер АГ требовало 55 кг (121 фунтов), чтобы генерировать один кВт, МДА хотел сократить, что до 2-5 кг (4.4-11.0 фунтов) за кВт, на общую сумму 5000 фунтов (2300 кг) для мегаватт. В отличие от ABL, которая требовала его экипаж, чтобы отдохнуть и химического топлива перезагрузиться, электрический лазер потребуется только электрогенерирующие от топлива к огню, так что БЛА с дозаправки топливом в полете может иметь близкую к неисчерпаемым выносливость и вооружение. А "маломощный Демонстратор" был запланирован летать где-то в или около 2021 [26]
На испытаниях, в 2020 году планируют установить на Зумвольт
Последнее редактирование: